Інтелект України і в школі 59


Вчителі початкових класів Миколаївської спеціалізованої школи № 59 з великим ентузіазмом долучились до участі в науково-педагогічному проекті «Інтелект України». Головним девізом  наших проектних класів є  «Не кажи не вмію, а кажи навчусь», саме цього ми  і вчимо дітей кожного уроку, адже вони мають вірити у власні сили.

 

 Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.

Програма розроблялася таким чином, щоб урахувати вікові особливості учнів і не лише зберегти, а й збільшити інтерес дітей до навчання. Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності й відеоматеріалам об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.

Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проект супроводжували провідні науковці Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого — втоми, втрати цікавості. Крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів протягом кожного уроку учні беруть участь у музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовуючи елементи, що сприяють релаксації.

Наш досвід показав, що логічна і цікава побудова уроків, які насичені різними видами робіт, коли діти мають можливість попрацювати з плакатами та ілюстраціями, переглянути цікаву презентацію чи відео, поспівати та порухатись - запорука успішної роботи. А особливо це стосується першокласників, які надзвичайно емоційні  та відкриті до нового, адже одноманітне читання книги чи довготривале пояснення написання кожного елемента букви за традиційною моделлю занадто затягнуте та нецікаве для дітей. 

 Основні положення  проекту «Інтелект України»

  1. Сутність проекту – не насичення поглибленими знаннями, а набуття навичок творчого мислення, роботи з інформацією, самооцінки та самоконтролю, розвитку позитивних якостей у дитини.
  2. Наявність міжпредметних зв’язків, засобів наочності та відеоматеріалу. Наприклад, якщо на уроці читання дітки вивчають текст про соловейка, то урок «Я і Україна» буде зосереджений на темі видової приналежності птаха з використанням відео- та аудіоматеріалів.
  3. В перелік предметів додатково до стандартного набору входять:
  • «Навчаємось разом» (діти вчаться працювати з інформацією, розвивають пам’ять);
  • «Еврика» (відбувається розвиток творчих, винахідницьких якостей та кмітливості).
  1. Впродовж кожного уроку учні мають кілька музичних пауз з фізичними вправами і танцювальними рухами, роблять вправи для очей.