Статут школи 59


 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Начальник управління освіти

Миколаївської міської ради

.                                             _______________ Г.І.Деркач

„____” ____________ 2013 р.

 

НОВА  РЕДАКЦІЯ

СТАТУТУ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ 

ШКОЛИ І СТУПЕНЯ № 59

З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ

ІНОЗЕМНОЇ МОВИ З 1 КЛАСУ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МІКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПОГОДЖЕНО:                                                                                              

з виборним органом первинної                                

профспілкової організації                                                                                      

профспілковим комітетом                                                                  

протокол засідання ПК                                                                 

від 18.03.2013  №3

голова профкому

_____________ _Л.Л.Кучер

 

м. Миколаїв – 2013 р

 

І. Загальні положення

 

1.1.  Миколаївська спеціалізована школа І ступеня № 59 з     поглибленим вивченням іноземної мови з 1 класу створена   відповідно до розпорядження Миколаївської обласної державної адміністрації від 21 грудня 2001 р. № 753 – р.,  перебуває у комунальній власності.

1.2.         Юридична адреса спеціалізованої школи І ступеня № 59 з поглибленим вивченням іноземної мови з 1 класу: 54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 24, тел. 37-03-26, 37-24-63.

1.3.         Спеціалізована школа І ступеня № 59 з поглибленим вивченням іноземної мови з 1 класу (далі -  школа) є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4.         Засновником школи є Миколаївська міська рада.

1.5.         Головною метою школи є задоволення потреб громадян, суспільства і держави у якісній початковій освіті, надання   учням можливості опанувати англійську мову на більш високому рівні відповідно до їхніх нахилів і задатків.

1.6.         Головними завданнями школи є:

-         забезпечення реалізації права громадян на отримання загальної середньої освіти за рівнем початкової школи;

-         різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних    орієнтацій;

-         збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного  здоров’я вихованців;

-         виховання школяра як громадянина України, національно свідомої і вільної особистості, здатної здійснювати самостійний  вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих  ситуаціях відповідно до вікових особливостей;

-         виконання вимог держстандарту, формування у школярів уміння і бажання вчитися, виховання потреби і здатності до навчання  упродовж усього життя, вироблення умінь практичного і    творчого застосування здобутих знань;

-         виховання школяра як людини моральної, працелюбної, відповідальної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і  самої себе;

-         розвиток здібностей та здатності учнів користуватися англійською мовою для досягнення комунікативних цілей.

1.7.         Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р.  №778, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та своїм статутом.

1.8.         Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в  межах компетенції, передбаченої чинним законодавством,  Положенням про загальноосвітній навчальний заклад  та   власним статутом.

1.9.         Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і  державою за:

-         реалізацію головних завдань, визначених  законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад;

-         дотримання умов, що визначаються за результатами атестації;

-         безпечні умови освітньої діяльності;

-         дотримання державних стандартів освіти;

-         дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

-         дотримання фінансової дисципліни.

1.10.    Мова навчання і виховання визначається відповідно до Конституції України і Закону України "Про засади державної мовної політики".

1.11.    Школа має право:

-  проходити в установленому порядку державну атестацію;

-  визначати форми і засоби організації навчально-виховного  процесу за    погодженням із засновником;

-  визначати варіативну частину робочого навчального плану;

-  в установленому порядку проводити конкурсний набір до 1 класу;

-  спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіалами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу,  що не суперечить законодавству України;

-  використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

-  бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством та власним статутом;

-  отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

-  залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні  надходження у порядку,  визначеному законодавством України;

-  встановлювати форму для учнів з урахуванням бажань батьків;

-  об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як в Україні,  так і за її межами.

1.12.    У школі створюються та функціонують відповідно до затверджених положень: методичне об’єднання вчителів початкових класів, методичне об’єднання вчителів англійської мови, психологічна служба.

1.13.    Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються закріпленою медичною установою - міською дитячою поліклінікою №4.

1.14.    Взаємовідносини школи з юридичними і фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством угодами,  що укладені між ними.

 

ІІ. Організація навчально-виховного процесу

 

2.1.         Школа планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи її розвитку. План роботи затверджується радою школи та педагогічною радою.

2.2.         Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини.

Робочий навчальний план школи погоджується радою школи і затверджується управлінням освіти Миколаївської міської ради.

2.3.         Відповідно до робочого навчального плану школи педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, яким надано гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань  та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4.         Школа здійснює навчально-виховний процес за урочною формою навчання. На уроках з іноземної мови здійснюється поділ класів на три групи згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.

2.5.         Зарахування  учнів до школи здійснюється за  наказом директора, що видається на  підставі особистої заяви батьків або осіб, які їх замінюють, копії свідоцтва про народження,  медичної довідки встановленого зразка та  результатів конкурсного приймання, умови якого розробляються  дирекцією і радою школи, погоджуються з управлінням освіти Миколаївської міської ради. До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 (семи) років. Територія обслуговування за школою не закріплюється.  У разі потреби учень може перейти протягом будь - якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється згідно з чинним законодавством.

2.6.         За бажанням учнів, їхніх батьків або осіб що їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних   працівників, обслуговуючого персоналу за погодженням з управлінням освіти Миколаївської міської ради можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей з  них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. Наповнюваність груп продовженого дня не повинна становити   менше 30 учнів.

2.7.         Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються школою в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань. Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів. Заняття організовуються за семестровою системою і закінчуються проведенням навчальних екскурсій. Структура навчального року затверджується педагогічною радою та погоджується управлінням освіти Миколаївської міської ради.

2.8.         Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9.         За погодженням з управлінням освіти Миколаївської міської ради з урахуванням місцевих умов запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш ніж 30 календарних днів.

2.10.    Тривалість уроків в школі становить: у перших класах – 35  хвилин, у других четвертих класах – 40 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з  управлінням освіти Миколаївської міської радим та державною санітарно-епідеміологічною службою.

2.11.    Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних умов, погоджується СЕС і затверджується директором.

Крім різних обов’язкових навчальних занять у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей,  нахилів і обдаровань.

2.12.    Зміст, обсяг і характер домашніх завдань  з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Учням 1-х класів домашні завдання не задаються

2.13.    У школі визначення рівня досягнень учнів у навчанні  здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у 2-4 класах оцінювання знань учнів здійснюється відповідно до чинного законодавства.

У документі про освіту (табелі успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.14.    Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів класоводами.

2.15.    Порядок переведення і випуск учнів школи визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 р. №319 (зі змінами).

2.16.    Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили 1 ступінь навчання, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 18.02.2008 р. №94 (зі змінами).

2.17.    Учням, які закінчили школу І ступеня, видається табель успішності.

2.18.    За відмінні успіхи у навчанні учні 2-4 класів нагороджуються похвальним листом "За високі досягнення у навчанні".

 

ІІІ. Виховний процес у школі

 

3.1. Виховання учнів у школі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3.2. У школі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.3. Примусове залучення учнів школи до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.4. Дисципліна в школі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту школи

     Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

 

ІУ. Учасники навчально-виховного процесу

 

4.1. Учасниками навчально-виховного процесу школи є:

-    учні;

-    керівники;

-    педагогічні працівники;

-    психологи, бібліотекарі;

-    інші спеціалісти;

-         батьки (особи, які їх замінюють);

4.2. Права та обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються  чинним законодавством та цим статутом.

4.3. Учні мають право:

-         на користування навчальною, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою школи;

-         на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та  позакласних занять;

-         на участь у різних видах навчальної діяльності, олімпіадах виставках, конкурсах тощо;

-         на доступ до інформації з усіх галузей знань;

-         на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, що порушують їх права або принижують їх честь і гідність;

-         на безпечні й нешкідливі умови навчання, виховання  та праці;

-         на участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо.

4.4. Учні зобов’язані:

-         оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено державним стандартом загальної початкової освіти;

-         підвищувати свій загальнокультурний рівень;

-         дотримуватись вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

-         виконувати вимоги педагогічних та інших працівників школи відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку школи;

-         брати участь у різних видах трудової діяльності;

-         дбайливо ставитись до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

-         дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку школи;

-         дотримуватись правил особистої гігієни.

4.5. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи,  фізичний та психічний стан здоров’я  яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

4.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України „Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.

4.7. Педагогічні працівники мають право на:

-   захист професійної честі і гідності;

-   самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих   для здоров’я учнів;

-         участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

-         проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

-         виявлення педагогічної ініціативи;

-         позачергову атестацію з метою здобуття відповідної категорії, педагогічного звання;

-         підвищення своєї кваліфікації, перепідготовку;

-         участь у роботі органів громадського самоврядування школи;

-         соціальне і моральне забезпечення відповідно до законодавства;

-         отримання пенсій, у тому числі і за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України.

     Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

4.8.  Педагогічні працівники зобов’язані:

-   забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог державного стандарту загальної початкової освіти; 

-         контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

-         нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, директора школи;

-         сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров"я;

-         виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

-         виконувати статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору;

-         брати участь у роботі педагогічної ради;

-         виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб, повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

-         готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-         дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

-         виконувати закони, накази директора школи, органів управління освітою;

-         вести відповідну документацію.

4.9. У школі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників, що здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 р. №930 (зі змінами).

4.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.11. Батьки учнів (особи, які їх замінюють) мають право:

-    обирати та бути обраними до батьківських комітетів та органів  громадського самоврядування;

-         звертатися до органів управління освітою, керівника школи і    органів громадського самоврядування з питань навчання,  виховання дітей;

-         брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної  бази школи;

-         захищати законні інтереси своїх дітей в органах громадського  самоврядування школи та у відповідних державних, судових    органах.

4.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми освіти, їх виховання і зобов’язані:

-  створювати умови для здобуття дитиною освіти за будь-якою формою   навчання;

-     забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту школи;

-     поважати честь і гідність дитини та працівників школи;

-  постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

-  виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

-      виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4.13. Представники громадськості мають право:

-    обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;

-    керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками і  секціями;

-    сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;

-    проводити консультації для педагогічних працівників;

-    брати участь в організації позакласної роботи.

4.14. Представники громадськості зобов’язані:

-  дотримуватися Статуту школи, виконувати рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, попереджати про шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

V. Управління школою

 

5.1. Управління школою здійснюється управлінням освіти  Миколаївської міської ради. Безпосереднє керівництво здійснює директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш ніж 3 роки. Директор та його заступники призначаються на посаду та звільнюються з посади відповідним органом управління освітою згідно із законодавством. Призначення та звільнення заступників  директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

5.2. Органом громадського самоврядування в  школі є загальна конференція колективу, яка скликається не менше одного разу на рік. Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються  від таких категорій:

-    працівників школи – зборами трудового колективу;

-         батьків, представників громадськості – класними батьківськими  

зборами.

         Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше 2/3 делегатів кожної з категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

         Право скликати конференцію мають голова ради школи, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини від їх загальної кількості, директор школи, засновник.

         Загальна конференція :

-         обирає раду школи, її голову, встановлює термін їхніх   повноважень;

-         заслуховує звіт директора і голови ради школи про їхню роботу,  дає їй оцінку відкритим або таємним голосуванням;

-         затверджує основні напрямки вдосконалення навчально-виховного процесу;

-         розглядає питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності школи;

-         затверджує план роботи ради закладу;

-         визначає загальну чисельність ради;

-         приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

5.3. У період між конференціями діє рада школи.

5.3.1. Метою діяльності ради є:

-         сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

-         об’єднання зусиль педагогічного колективу, батьків, громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу;

-         формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління школою;

-         розширення колегіальних форм управління школою;

-         підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

5.3.2.  Основними завданнями ради є:

-  підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємо­дії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

-  визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвит­ку  гімназії та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню       навчально-виховного процесу;

-   формування навичок здорового способу життя;

-   створення належного педагогічного клімату в гімназії;

-  сприяння духовному, фізичному розвитку учнів  та набуття ними соціального досвіду;

-  підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та    виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-    сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

-  ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

-   стимулювання морального та матеріального заохочення учнів,  сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

-         зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та гімназією з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

5.3.3.  До ради обираються пропорційно представники від педаго­гічного колективу, ба­тьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисель­ність визначаються загальними зборами (конференцією) школи.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

5.3.4.  Рада діє на засадах:

  • Ø пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів осо­би, суспільства, держави;
  • Ø дотримання вимог законодавства України;
  • Ø колегіальності ухвалення рішень;
  • Ø добровільності і рівноправності членства, гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи ди­ректора гімназії, Миколаївської  міської ради, а також члена­ми ради.

Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявно­сті на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради не повинні суперечити чинному законодавству та Ста­туту школи. Рішення ради доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.

5.3.5. Очолює раду школи голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи, пов'язаної з організаці­єю навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та куль­турно-масових заходів.

5.3.6. Рада школи:

  • Ø організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій);
  • Ø вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності на­вчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • Ø разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Стату­ту школи;
  • Ø затверджує режим роботи школи;
  • Ø сприяє формуванню мережі класів школи, обґрун­товуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого са­моврядування;
  • Ø приймає рішення спільно з педагогічною радою про представ­лення до нагородження учнів похвальними ли­стами "За високі досягнення у навчанні";
  • Ø разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навча­льних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, вра­ховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • Ø погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • Ø заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його за­ступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
  • Ø бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорен­ня питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  • Ø виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліп­шення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • Ø виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • Ø вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального за­охочення учасників навчально-виховного процесу;
  • Ø ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • Ø сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків

( або осіб, які їх замінюють) до участі в керівниц­тві гуртками, іншими видами  позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

  • Ø розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги уч­ням;
  • Ø розглядає питання родинного виховання;
  • Ø бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в об­стеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в неспри­ятливих соціально-економічних умовах;
  • Ø сприяє педагогічній освіті батьків;
  • Ø сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодич­них видань;
  • Ø розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої осві­ти учнями;
  • Ø організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  • Ø розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи школи;
  • Ø вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • Ø може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих на­прямів роботи.

        

5.4. Директор школи:

  • Ø забезпечує реалізацію державної освітньої політики, діє від імені школи;
  • Ø здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раці­ональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • Ø організовує навчально-виховний процес;
  • Ø забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • Ø відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • Ø створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та поза­шкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • Ø забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • Ø підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • Ø забезпечує права учнів  на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • Ø готує подання про призначення та звільнення заступників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • Ø призначає завідуючих кафедрами, керівників методичних об’єднань, класних керівників, завідуючих навчальними кабіне­тами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
  • Ø контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • Ø здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • Ø розпоряджається в установленому порядку  майном і коштами гімназії;
  • Ø видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • Ø за погодженням із профспілковим комітетом затверджує Правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників школи;
  • Ø створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • Ø несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами

(конференцією), Миколаївською міською радою, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

  • Ø організує і контролює  прийом учнів до школи;

5.5. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором школи і затверджується  управлінням освіти Миколаївської  міської ради.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

5.6. У школі створюється постійно діючий  колегіальний орган управління закладом -  педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор школи.

5.7.  Педагогічна рада розглядає питання:

  • Ø удосконалення  методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування  та режиму роботи школи, варіативної складової робочого навчального плану;
  • Ø переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • Ø підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • Ø участі в інноваційній та експериментальній діяльності школи, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
  • Ø морального та матеріального заохочення учнів та працівників школи;
  • Ø морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
  • Ø притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників школи за невиконання ними своїх обов'язків;
  • Ø педагогічна рада розглядає також інші питання, пов'язані з діяльністю школи.

5.8. Робота педагогічної ради  планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається  їх доцільністю, але не  може  бути  менше  чотирьох  разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд  актуальні питання  навчально – виховного процесу.

5.9. У  школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного  законодавства України.

 

VІ. Матеріально-технічна база

6.1. Матеріально-технічна база школи включає бу­дівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відобра­жено у балансі школи.

6.2. Майно, закріплене за школою, належить школі на правах оперативного управління та не може бути вилученим у неї, якщо інше не передбачено законодавством.

6.3.  Школа, відповідно до чинного законодавства, ко­ристується землею, іншими природними ресурсами і  несе відповіда­льність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.4.  Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передба­чених чинним законодавством. Збитки, завдані школі внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного зако­нодавства.

6.5.  Для забезпечення навчально-виховного процесу база  школи складається із навчальних кабінетів,  спортивної зали, бібліотеки, архіву, медичного кабінета, їдальні, приміщення  для   інженерно-технічного  та  навчально-допоміжного персоналу, кабінета психолога.

VІI. Фінансово-господарська діяльність

7.1. Фінансово-господарська   діяльність школи здійснюється на основі її кошторису.

7.2. Джерелами формування кошторису  школи є:

  • Ø кошти  міського бюджету  у розмірі, передбаченому но­рмативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечен­ня вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • Ø кошти, отримані за надання додаткових освітніх послуг;
  • Ø благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

7.3. У школі створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів Миколаївської міської ради та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок ко­штів, залучених з інших джерел (відповідно до законодавства).

Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку гімназії в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що погоджується директором школи, та затверджується начальником управління освіти Миколаївської міської ради.

Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового на­вчання здійснюються школою згідно з наказом ди­ректора, що видається на підставі рішення Ради школи, відповідно до порядку, передбаченому чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загально­го обов'язкового навчання здійснюються  управлінням освіти  Миколаївської міської ради.

7.4. Школа має право на придбання та оренду необ­хідного обладнання та інших  матеріальних ресурсів, користуватися по­слугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу (відповідно до чинного законодавства).

7.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається законодавством та нормативно-правовими ак­тами Міністерства освіти і науки України та інших центральних ор­ганів виконавчої влади, яким підпорядкована школа. За рішенням Миколаївської міської ради бухгалтерський облік школа здійсню­є через централізовану бухгалтерію.

7.6. Звітність про діяльність школи встановлюється відповідно до законодавства.

VIIІ.  Міжнародне співробітництво

8.1. Школа має право відповідно до чинного законо­давства укладати угоди про співробітництво з навчальними закла­дами, науковими установами, підприємствами, організаціями, гро­мадськими об'єднаннями інших країн.

 

ІХ. Контроль за діяльністю навчального закладу

9.1.  Державний контроль за діяльністю школи здійс­нюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, Миколаївська міська рада та міське управління освіти.

9.3. Основною формою державного контролю за діяльністю школи є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

9.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспекту­вання) школи з  питань, пов'язаних з її навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок ви­значаються залежно від стану навчально-виховної роботи. Перевірки з питань, не пов'язаних з навча­льно-виховною діяльністю, проводяться управлінням освіти  Миколаївської міської ради  відповідно до законодавства.

 

X. Реорганізація або  ліквідація  навчального закладу

10.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає Миколаївська міська рада.

Реорганізація школи відбувається шляхом  поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Миколаївською міською радою, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять пов­новаження щодо управління школою.

10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє  його Миколаївській міській раді.

10.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання школи переходять до правонаступників відповідно до чинного за­конодавства або визначених навчальних закладів.