Формування навчальних навичок учнів в умовах дистанційного навчання та комунікація з батьками


Звітує ЗДВР, учитель зарубіжної літератури Ірклій Олена Юріївна

1. Дистанційне навчання навчило всіх учасників освітнього процесу дало змогу вчителю оволодіти навичками, які не були актуальними раніше.
Наприклад, на уроках зарубіжної літератури учням пропонувалися різні завдання різного ступеню складності, як це відбувалося і під час класного навчання. Але, враховуючи те, що не завжди вчитель міг докладно пояснити учням, як працювати над тим чи іншим завданням (не всі уроки відбувалися в онлайн-режимі), учні могли попрацювати «заочно», переглянувши аудіо-презентацію. Для написання контрольної роботи з різнорівневими завданнями ці записи теж були актуальними. Пропоную приклади деяких з них:

 

Аудіо-презентація-консультація, яка призначалася для учнів 6 класу під час вивчення твору Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Перед тим, як приступити до виконання завдань робочої картки уроку, учні отримали відео-підказку:
картка: https://drive.google.com/file/d/1WuFgnY7umO5EgyrNwLTt0ZPkeW6EL8XG/view?usp=sharing

Аудіо-презентація: https://drive.google.com/file/d/1Xo7OC0OlinhZdnISmnTqTxBeoLiLyDs3/view?usp=sharing

2. Аудіо-презентація-роз’яснення , яка призначалася для учнів 7 класів під час вивчення твору А. Азімова «Фах», і мала пояснити учням особливості конфлікту твору і висвітлити актуальність науково-фантастичної повісті:
https://drive.google.com/file/d/1J-wBbtFmF5gypPWYsQ7inKNHckk332C4/view?usp=sharing

3. Аудіо-презентація «Знайомство з поняттям», яка мала нагадати семикласникам, що таке художній час і художній простір, і дати поняття хронотопу, щобуло важливим у контексті вивчення цілого розділу фантастичних творів:
https://drive.google.com/file/d/1vKI9wU9DxbJS9I_OHqXUbucmnQENg73y/view?usp=sharing

Спілкування з батьками під час дистанційного навчання було досить складним, особливо для класних керівників, тому що у незвичній ситуації опинилися всі учасники освітнього процесу, а класний керівник – той, хто мав відповідати батькам на будь-яке питання. Будемо сподіватися, що досвід такого спілкування дасть нам можливість врахувати деякі важливі речі:
- учитель має педагогічну освіту, а більшість батьків – ні, тому нам має вистачити педагогічного такту у спілкуванні з батьками;
- більшість вчителів гімназії мають досвід роботи онлайн, окремі вчителі намагаються навчитися працювати, тому нарікань з боку батьків (сподіваймося) буде менше;
- важливо розмістити дані про учнів: імена й по батькові батьків, а також номери телефонів, щоб кожен вчитель-предметник мав змогу вчасного реагування на нехтування учнями своїх обов’язків;
- є наказ Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу, роз’яснення щодо роботи навчальних закладів під час дистанційного навчання, а це та нормативно-правова база, яка має захистити вчителя сьогодні.