Сценарій заходу. Інтелектуальний мовограй «Я знаю українську мову, а ти?»
- Деталі
- Перегляди: 2205
Автор: Купцова В.В.,
учитель вищої категорії, учитель-методист,
заслужений учитель України
Облаштування: На вході до приміщення, у якому відбувається захід, двоє учнів з мовного патруля кожному учасникові ставлять мовне запитання, що вимагає короткої відповіді (за експрес-уроками Олександра Авраменка). Якщо відповідь правильна, учасникові прикріплюється значок «Я люблю українську мову»,
якщо ні – «Я хочу знати українську мову».
Журі визначає переможців у трьох номінаціях: «Кращий серед знавців мови», «Найактивніший учасник гри», «Гравець високої культури».
На дошці чи на екрані: Найважливішим днем цього тижня є четвер, який…
Фотографує пам'ять миті великого блаженства.
Контрольний тест
- Не надаєш значення 2. Рівень
А нежитю А фаховий
Б нежиті Б фаховий
3. Зрадити 4. Чепурний
А товаришу А охайний
Б товариша Б красивий
Зміст заходу
- Привітання учасників, повідомлення мети зустрічі, правил гри.
- Декламування вірша про мову.
- Перегляд 2-ох відеороликів, знятих учасниками заходу: 1-ий - уривок з поезії, 2-ий - «Я знаю українську мову, а ти?» Відео 1,2.
- Перша гра для аудиторії: Закінчіть речення , утворивши складнопідрядне. «Найважливішим днем цього тижня є четвер, який…»
- Грай 1 для двох учасників – «Упізнай слово».
Легінь: небіж, племінник, парубок, лікар, черевик.
Флояра: хвороба, квітка, музичний інструмент, танок, пісня.
Бинда: каструля, ложка, фартух, спідниця, стрічка.
Ляскавиця: рукавиця, батіг, хвороба, злива, грім.
Питання до зали:
- Слова якої групи лексики вимагали відповідників?
Атрамент: азартна гра, папір, чорнило, покої.
Скриптура: папір, розмінна монета, зошит, карта.
Драгоман: наглядач, дипломат, перекладач, знавець законів.
Дидаскал: лікар, учитель, хорист, маляр.
Питання до зали:
- Слова якої групи лексики вимагали відповідників?
- Який твір заклав фундамент нової української літератури?
- Чи знаменний цей рік для творчості І.П.Котляревського?
- 6. Виконання пісні «Віють вітри, віють буйні» ученицею 10 класу.
- Грай 2 для трьох учасників – «Логогрифи». Завдання: змінивши 1 букву, утвори нове слово.
Блуза, криза, кулон, туша, сопух, трава, ясир, скит, кістка, клуб, преса, тераса.
- Перегляд 2-ох відеороликів, знятих учасниками заходу: 1-ий – вірш Г.Сковороди, 2-ий - «Я знаю українську мову, а ти?» Відео 3,4.
Питання до зали:
- Один із одинадцятикласників склав мнемонічну формулу, у якій в акроформі зашифрував групу приголосних. Яка це група? Фотографує пам'ять миті великого блаженства.
- 9. Грай 3 для чотирьох учасників – «Мовний аукціон»: назвіть найбільшу кількість абревіатур, розшифрувавши їх.
10.Грай 4 для п’ятьох учасників - «Мовна подорож». Побудуйте маршрут мандрівки, використовуючи географічні назви, до складу яких входять числівники». Трикрати –
11.Перегляд 2-ох відеороликів, знятих учасниками заходу: «Я знаю українську мову, а ти?» Відео 5,6.
Питання до зали:
- У яких випадках можна не називати себе, коли ви телефонуєте? (У довідкову службу, крамницю).
- Скільки треба чекати відповіді, коли ви телефонуєте? (До 5-6 –ого сигналу).
- У якому випадку можна не відповідати на дзвінок і покласти слухавку? (Якщо той, хто телефонує, не відрекомендувався).
- Яке зі слів: запросіть чи покличте слід використовувати у спілкуванні по телефону? (Запросіть).
12. Грай 5 для шістьох учасників - «Тезаурус». Учитель називає певне слово, учні мають дібрати чимбільшу кількість лексем, які асоціативно пов'язуються з цим словом.
Мова, учитель, ліс, небо, урок, друг.
Або «Стоп! Росіянізми!» Бутилка, коляска, коврик, заказ, насморк, носки, клубніка, палатка, столова, дурдом, папка, калітка, піднос.
13.Грай 6 для сімох учасників - «Числоворебус». (Ст.418, 251 В.Л.Федоренко «Енциклопедія інтелектуальних ігор на уроках української мови»). Відгадай слово.
14.Фразеологічна хвилинка. Закінчити фразу: не вчи вченого їсти хліба печеного; не все коту Масниця – буде середа й п’ятниця; доки сонце зійде, роса очі виїсть.
Питання до зали:
- На дорогах коро чи затор?
- Як правильно вимовляти абревіатуру ЗНО?
- Ви знаходитеся чи перебуваєте в Миколаєві?
- Чекати вас чи на вас?
- Залишати в спокої чи дати спокій?
- Венгрія чи Угорщина?
- Бігборд чи білборд? (Рекламний щит).
- Лате чи лате?
15. Гуртовий тренінг «Підбери дієслово»: очі розплющуємо, двері відчиняємо, книжку розгортаємо, ванну приймаємо, рішення ухвалюємо, участь беремо, до вишу вступаємо, освіту здобуваємо.
16. Відео 7,8.
Контрольний тест
- 2. Не надаєш значення 2. Рівень
А нежитю А фаховий
Б нежиті Б фаховий
3. Зрадити 4. Чепурний
А товаришу А охайний
Б товариша Б красивий
17. Декламування вірша О.Різниківа «Слово про мову».
18.Перегляд 2-ох відеороликів, знятих учасниками заходу: «Я знаю українську мову, а ти?»
Підбиття підсумків гри, визначення найактивніших учасників, нагородження переможців.