Психолого-педагогічний консиліум «Адаптації п'ятикласників до навчання в гімназії»


Автор: Обльотова  Наталія Михайлівна, практичний психолог вищої категорії

10 січня 2018 р у гімназії відбувся психолого-педагогічний консиліум учителів-предметників «Результати адаптації п'ятикласників до навчання в гімназії в межах впровадження ідей Нової української школи».
Метою консиліуму було об’єднання зусиль усіх учасників

освітнього процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників, координація спільних дій щодо успішного навчання, повноцінного розвитку учнів та подолання їх дезадаптації.
Директор гімназії В.О. Федоренко зазначив: «Наше завдання - розібратися в тому, що відбувається зараз з нашими дітьми, що їх хвилює і турбує, з якими проблемами вони стикаються, і визначити, яку реальну допомогу ми можемо надати дітям».
Практичний психолог гімназії Н.М. Обльотова зазначила «Ми познайомимо всіх присутніх з результатами наших обстежень, акцентуємо увагу на „сильних” і „слабких” місцях кожної дитини. Дуже важливо, щоб усі зрозуміли: це не розподіл дітей на хороших і поганих, це спроба з’ясувати, кому важко, хто потребує допомоги для того, щоб не втратити високий потенціал учнів, з яким вони прийшли до гімназії».
Під час зустрічі педагоги мали можливість обговорити найважливіші питання адаптації гімназистів до навчального середовища гімназії.
На підставі моніторингових досліджень, підсумків спостережень за пізнавальною активністю учнів та вивчення їх індивідуальних особливостей психологом гімназії Н.М. Обльтовою було проаналізовано рівень шкільної тривожності дітей, наявні форми агресії учнів, вивчено міжособистісні та міжгрупові відносини у класних колективах, також було проведено оцінку рівня шкільної адаптації на початку навчання в гімназії. Вчителям було надано загальні рекомендації психолога щодо взаємодії з класними колективами та індивідуальні рекомендації щодо співпраці з окремими учнями.
З результатами анкетування п’ятикласників та їх батьків усіх присутніх ознайомила соціальний педагог Т.Л. Городищенко, звернувши увагу колег на те, що нового значення у п'ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть почувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнані друзями. Спілкування з товаришами стає самостійною діяльністю. Вона існує, з одного боку, у вигляді вчинків підлітків по відношенню один до одного, а з іншого - у формі осмислення вчинків однолітків і стосунків з ними та має значення для формування уявлення про себе. Ця сфера життя та спілкування стає для підлітків надзвичайно важливою й особистісно значущою: зменшується згуртованість, зростає страх самовираження.
Усі класні керівники 5-х класів проаналізували стан успішності своїх учнів, розповіли про особливості в роботі з класними колективами. Жодна дитина не залишилася поза увагою педагогів.
До участі в консиліумі були залучені вчителі-предметники, які викладають у паралелі  5-их класів та вчителі початкових класів, що випустили своїх учнів з початкової школи. Вироблені спільні рекомендації, які дозволять п`ятикласникам пройти процес адаптації, пов`язаний з новими умовами праці, вимогами вчителів, навчальним навантаженням.
Відгуки вчителів, які працюють з даною категорією дітей, дозволяють стверджувати, що 5-ті класи – це сформовані колективи зі своїми традиціями і особливостями. Учні володіють необхідною сумою знань, умінь і навичок для успішної адаптації в середній ланці школи. Більшість з них працездатні, активні на уроках та емоційно чуйні.
Директор гімназії В.О. Федоренко підсумував всі виступи та зазначив, що успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятиме цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.