Хронотоп


Системний підхід до організації наукової роботи гімназистів, педагогічний супровід у роботі з членами МАН


Звітує вчитель української мови та літератури
Купцова Валентина Володимирівна

https://gymnasiya2.org.ua/doc/Kupc..pdf

Педагогічний контроль та особливості оцінювання учнів у системі дистанційного навчання


Звітує вчитель української мови та літератури
Чернікова Наталія Василівна

Зараз багато хто вже розуміють, що дистанційне навчання – це не просто нова форма навчання, що викликана, з одного боку, зростаючим впливом комунікаційних технологій на всі аспекти розвитку сучасного суспільства, і, з іншого боку, необхідністю освітніх організацій якимось чином реагувати на соціальні й особистісні зміни, що відбуваються нині. Це більш глибоке явище, яке необхідне водночас особистості для її ефективної участі і самореалізації в житті сучасного суспільства та цьому суспільству для успішного функціонування і розвитку в інформаційному просторі. Знання стали продуктом і товаром, у виробництві якого освітні заклади беруть участь нарівні з підприємствами. При цьому значно зростає роль таких критеріїв оцінки діяльності, як якість знань та їхня мобільність. Відмінною рисою такої освіти є віртуальність (індивідуальність, непередбачуваність) траєкторії

Формування навчальних навичок учнів в умовах дистанційного навчання та комунікація з батьками


Звітує ЗДВР, учитель зарубіжної літератури Ірклій Олена Юріївна

1. Дистанційне навчання навчило всіх учасників освітнього процесу дало змогу вчителю оволодіти навичками, які не були актуальними раніше.
Наприклад, на уроках зарубіжної літератури учням пропонувалися різні завдання різного ступеню складності, як це відбувалося і під час класного навчання. Але, враховуючи те, що не завжди вчитель міг докладно пояснити учням, як працювати над тим чи іншим завданням (не всі уроки відбувалися в онлайн-режимі), учні могли попрацювати «заочно», переглянувши аудіо-презентацію. Для написання контрольної роботи з різнорівневими завданнями ці записи теж були актуальними. Пропоную приклади деяких з них:

Заходи до Дня української писемності (з урахуванням дистанційного навчання)


1. Випуск агітаційних плакатів  „Вивчай! Знай! Рідну мову люби, поважай!”

2. Перегляд мультимедійних презентацій та відеороликів: „З витоків української писемності”.

3. Конкурс на кращого знавця прислів’їв та приказок «Народ скаже, як зав’яже».

4. Конкурс знавців рідної мови  "Мови велич і краса”.

5. Проведення І етапу  Міжнародного конкурсу з  української мови ім. П. Яцика (5-11 кл).

6. Участь в обласних конкурсах читців "Миколаївський оберіг" та конкурсі імені В.Бойченка. (відеоматеріали за посиланням https://gymnasiya2.org.ua/novosti/29-gimnaziya-2/3087-bogush-viktoriya-5-b.html).

7. Участь у Всеукраїнському диктанті національної єдності.

8.  Флешмоб «Парад вишиванок». 5-11 кл.

Дидактичні можливості міжпредметної інтеграції навчальних дисциплін суспільно-гуманітарного циклу (засідання кафедри)


Матеріал надала Маєнко Любов Іванівна, завкафедри кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін

Мета інтеграції - це формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація їх пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу. Інтеграція може трактуватися як система (різні інтегровані курси, передбачені планом роботи

Науково-методичні теми вчителів, форми узагальнення:


Бензар Г.І.
“Формування орфографічної компетенції гімназистів”. 2-ий рік. Збірка тестових завдань.

Відайко Г.В.
«Організація роботи з обдарованими учнями з метою підготовки їх до олімпіад і конкурсів”. 4-ий рік Методичні рекомендації.

Головіна Н.В.
“Розвиток творчих здібностей учнів на уроках ОТМ“ 2-ий рік. Стаття.

Гончаренко Г.О.
“Задоволення пізнавального інтересу учнів при формуванні інформаційно-цифрової компетентності на уроках української літератури” 3-ий рік. Цикл уроків літератури (6, 8, 9 кл.).

Круглий стіл "Використання можливостей Інтернету та ІКТ у навчальному процесі як фактор оптимізації НВП та професійного розвитку педагога"


(учасники-учителі кафедри СГД).

Питання для обговорення:

-дидактичні можливості соціальних сервісів на уроках;
-місце інтернет-технологій у системі фахової, методичної підготовки вчителя.

Інтернет-ресурси для вчителів української мови та літератури
1.Міністерство освіти і науки Україниhttp://www.mon.gov.ua/
2.Інститут інноваційних технологій і змісту освітиhttp://iitzo.gov.ua/
3.Мала академія наукhttp://man.gov.ua/ua
4.Parta.http://www.parta.com.ua/ukr/
5.Освітній портал http://www.osvita.org.ua/
6.Освіта.http://osvita.ua/school/lessons_summary/mova/
7.Уроки.нет http://www.uroki.net/docukr.htm
8. http://www.ridnamova.ck.ua/
9.Портал вчителів України Наша школа http://nashaskola.org.ua/viewcategory/21-ukrayinska-mova-ta-literatura.html
10.Для вчителів української мови http://www.glazova.org.ua/
11.Учительский журнал on-
12.http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/ukrainska-mova-ta-literatura/16
13. Портфоліо вчителя української мови 00-portfolo-vchitelya-ukransko-movi.html